Kiosk hotelowy - postaw na samoobsługę

Hotele nie ustają w poszukiwaniu nowych rozwiązań, które pomogą im zautomatyzować pracę, przyspieszyć obsługę, zwiększyć zadowolenie Gości, a w rezultacie zwiększyć zyski. Jednym z takich rozwiązań jest kiosk hotelowy. To urządzenie zwiększy konkurencyjność każdego biznesu hotelowego. W jaki sposób? Dowiedz się więcej z dzisiejszego artykułu.

CHART - champion wśród rozwiązań

Nowoczesne rozwiązania informatyczne dla hoteli mają przede wszystkim pomóc usprawnić działalność całego obiektu oraz zapewnić przejrzystą komunikację między pracownikami. Wiele nowoczesnych narzędzi dysponuje jednak ograniczonym zasobem funkcjonalności, które nie zapewniają pełnego wsparcia podczas codziennych obowiązków związanych z dystrybucją zasobów, rozliczeniami oraz działaniami marketingowymi. Bazujący na wieloletnim doświadczeniu program CHART został zbudowany w taki sposób, aby przy maksymalnej przejrzystości i prostej obsłudze zapewnić nieograniczone – dla każdego typu obiektu – wsparcie informatyczne. Ponad 50 funkcji, które zapewnia oprogramowanie CHART, znacznie przewyższa oczekiwania większości obiektów. Daje to jednak możliwość stopniowego automatyzowania konkretnych procesów, co pozwoli przejść do samoobsługowego trybu bez konieczności prowadzenia tradycyjnej recepcji.

Recepcja? Zostaw to gościom

Konsumenci, którzy obecnie korzystają z usług hotelowych, jeszcze nigdy nie byli tak dobrze przygotowani do samodzielnego realizowania swoich decyzji zakupowych. Szacuje się, że aż 75 proc. osób co najmniej raz w miesiącu dokonuje zakupu za pośrednictwem Internetu. Nawyki wykształcone podczas elektronicznych zakupów coraz chętniej przenosimy również do świata rzeczywistego, gdzie coraz częściej wybieramy cyfrowe urządzenia zamiast bezpośredniego kontaktu z personelem. Zautomatyzowane rozwiązania, znane do tej pory z lokali gastronomicznych i wielobranżowych marketów coraz śmielej pojawiają się w różnego typu obiektach hotelowych. Tradycyjna recepcja, która przybiera kształt samoobsługowego kiosku zupełnie zaspokaja oczekiwania gości, których podstawowym celem jest skorzystanie z obiektu bez konieczności pojawiania się w określonych godzinach pracy recepcji lub oczekiwania w kolejce do zameldowania. Wiadomo jednak, że obsługa rezerwacji to tylko część obowiązków, jakie spoczywają na pracownikach recepcji. Czy w takim razie proste oprogramowanie jest w stanie podołać codziennym wyzwaniom użytkowników poprzez dodatkowe funkcjonalności?

Kiosk hotelowy od Chart

Kiosk hotelowy - nowy recepcjonista

Oprogramowanie CHART od wielu lat doskonale sprawdza się w wielu polskich hotelach. Jego elastyczna konfigurowalność umożliwia także wykorzystanie go do pracy na samoobsługowych systemach recepcyjnych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w branży. Problemy kadrowe, konieczność zachowania reżimu sanitarnego i przede wszystkim oczekiwania gości sprawiają, że kioski stają się nieocenionym wsparciem w codziennej pracy obiektu. Ich zastosowanie umożliwia nie tylko przyspieszenie obsługi czy redukcję kolejek w godzinach wzmożonego ruchu, ale również:

  • opłacenie pobytu, 
  • wystawienie faktury VAT za pobyt,
  • prezentacja oferty obiektu,
  • obsługa klientów zagranicznych, dzięki dodatkowym wersjom językowym,
  • samodzielne zarządzanie rezerwacją (skrócenie lub wydłużenie pobytu), 
  • zamówienie dodatkowych usług (np. SPA czy usługi gastronomicznej) oraz sprawdzenie oferty obiektu, 
  • rezerwację kolejnego pobytu, 
  • pozostawienie opinii i akceptacja zgód marketingowych.

Kiosk hotelowy, jako dodatkowy element wyposażenia obiektu stanowi również atrakcyjny nośnik treści marketingowych. Duży ekran o wysokiej rozdzielczości umożliwia prezentowanie multimedialnych treści, które prezentują bieżącą ofertę, promują dodatkowe usługi czy wyświetlają instrukcje dotyczące samodzielnego meldunku. Wyposażony w czytnik kart płatniczych i czytnik kodów QR kiosk hotelowy staje się przede wszystkim pełnowartościową recepcją, która przyspiesza czasochłonne procesy administracyjne.

Nowy sposób obsługi w Twoim obiekcie hotelowym

Coraz więcej hoteli stawia na self check-in i self check-out. Menadżerowie i właściciele doceniają te rozwiązania, które cieszą się dużą popularnością wśród Gości hotelowych, ale również personelu. Przekazanie powtarzalnych czynności do intuicyjnego w obsłudze urządzenia, zapewnia pracownikom więcej czasu dla Gości. Pozwala skupić się na ich potrzebach i oczekiwaniach, co skutkuje większym przywiązaniem do danego obiektu. Skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań dla hotelarstwa już dzisiaj i ciesz się korzyściami, które z tego płyną.