Należności
i sprzedaż

Elastyczność, wygoda i kontrola – kluczowe właściwości podczas projektowania funkcjonalności sprzedażowych

Projektanci systemu, dzięki dużemu doświadczeniu zdobytemu w pracy w hotelach, wiedzą jak ważnym elementem programu hotelowego jest prosta w obsłudze i elastyczna forma rozliczenia Gościa. Wyszliśmy z założenia, że z jednego miejsca w programie należy umożliwić użytkownikowi kontrolę należności oraz sprawne rozliczanie pobytu Gościa. Dlatego, wszystkie obciążenia Twoich Gości przechowywane są w jednym miejscu w programie. Taka funkcjonalność daje możliwość w łatwy sposób rozliczyć odwiedzających, a następnie ich wymeldować.

Wspólne miejsce przechowywania obciążeń to również elastyczność i prostota obsługi grup zorganizowanych, które najczęściej kończą pobyt wspólnym rozliczeniem wszystkich pokoi. W przypadkach wspólnego, grupowego rozliczenia zdarza się, że istnieje konieczność wyodrębnienia należności, które Klient grupowy musi opłacić we własnym zakresie (np.: minibarek). 

Dla naszego programu żadna z tych sytuacji nie stanowi problemu. Przewidzieliśmy takie scenariusze i wyposażyliśmy nasz program w możliwość obsługi tego rodzaju rozliczeń.

Korzyści stosowania elementów sprzedaży i obsługi należności w programie CHART

wygoda
  • rozliczenie wszystkich lub wybranych usług, z jakich korzystał Klient lub grupa Klientów
  • wyliczenie obciążeń Gościa wg. aktualnych parametrów jego rezerwacji
  • rachunki gastronomiczne z programu POS automatycznie przenoszone są na konta rozliczeniowe Klienta
  • „routing obciążeń” – automatyczne przenoszenie obciążeń z Gościa na konto grupy
  • określenie płatnika należności za pokój, na którym gromadzone są obciążenia
  • proporcjonalny podział opłat za nocleg i wyżywienie dla każdego Gościa w pokoju
  • przechowywanie odroczonych płatności na osobnych kontach
  • modyfikacja obciążeń zależna od potrzeb: grupowanie i rozgrupowywanie, scalanie i podział
  • nieograniczona ilość dodatkowych usług przechowywanych na rachunku Gościa
  • automatyczne naliczanie obciążeń za połączenia telefoniczne
  • dokument sprzedaży wystawiany z obciążeń lub ręczny bez wcześniej naliczonych należności
  • walutowe dokumenty sprzedaży
  • możliwość ustalenia domyślnej formy płatności, skracającej czas wystawiania dokumentów
elastyczność
  • szerokie możliwości zmiany treści dokumentów sprzedażowych – zależne od uprawnień
  • samodzielnie ustawiane okresy księgowe
  • definiowalne formy płatności
  • swoboda ustawienia numerowania dokumentów oraz ich formatów
  • możliwość prowadzenia dwóch osobnych rejestrów faktur
  • kontrola przyjętych zaliczek
  • automatycznie włączona lub opcjonalna fiskalizacja faktur
  • konfigurowalne logo hotelu na wydrukach faktur
kontrola
  • rejestracja każdej, przeprowadzonej operacji wykonanej przez użytkownika
  • ustawianie uprawnień określających poziom dostępu do poszczególnych funkcji (np. usuwania dokumentów lub wystawiania korekt)
  • możliwość drukowania szczegółowego rachunku informacyjnego zawierającego dane dotyczące gości i ich obciążeń
  • podgląd dokumentów archiwalnych
  • przesyłanie utworzonych dokumentów zapłaty do systemu finansowo-księgowego