Zwierzęta w hotelu – tak czy nie?
Zwierzęta w hotelu to dyskusyjny temat, który wzbudza wiele emocji, również wśród hotelarzy. Z jednej strony hotelarze chcą stworzyć miejsce, w którym każdy z gości znajdzie ofertę spełniającą jego oczekiwania, z drugiej doskonale zdają sobie sprawę, że nie każdy klient pozytywnie zareaguje na obecność czworonoga w hotelu.
Czy warto rozszerzyć ofertę o możliwość zabrania pupila do ośrodka? Czy kot lub pies w hotelu to problem? W dzisiejszym artykule spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.
Kot lub pies w hotelu – problem dla hotelarzy?
Niektórzy właściciele czworonogów nie wyobrażają sobie sytuacji, w której zostawią swojego pupila u rodziny czy znajomych, a co dopiero w hotelu dla zwierząt. Z tego też powodu często spędzają urlop w domu albo ograniczają wyjazd do weekendu, tak by ich zwierzak nie został na długi czas pod opieką innych osób.
Nic więc dziwnego, że część właścicieli szuka w takich momentach 3 rozwiązania, jakim jest hotel z możliwością zabrania zwierzęcia ze sobą. To idealne rozwiązanie dla miłośników czworonogów, lecz czy także dla hotelarzy?
Rozszerzenie oferty o możliwość trzymania zwierząt w hotelu, jak każde rozwiązanie, ma swoje wady i zalety. Plusem jest zwiększenie zasięgu oferty Twojego hotelu, zgadzając się na pobyt zwierzaków w hotelu, docierasz do większej ilości klientów. Większy target przekłada się z kolei na wyższą sprzedaż i większe zyski.
Kolejną zaletą jest konkurencyjność. Wbrew pozorom niewiele jest hoteli, w których można trzymać zwierzaki. Dodanie tej opcji zwiększa szanse Twojego hotelu na osiągnięcie sukcesu, a także może wpłynąć na pozytywne opinie Twojego ośrodka.
Oczywiście, istnieje też druga strona medalu
W momencie, w którym decydujesz się na trzymanie zwierzaków w hotelu, musisz wziąć pod uwagę kilka aspektów.
Po pierwsze, musisz mieć świadomość tego, że nie każdy gość jest miłośnikiem zwierząt i choć dla niektórych pies w hotelu nie będzie stanowił problemu, inni klienci mogą nie być zachwyceni perspektywą mieszkania w pokoju, w którym za ścianą znajduje się szczekający czworonóg. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że niektóre osoby mają alergię na psy lub koty, a pozbycie się sierści z pokoju, w którym mieszkał przez kilka dni zwierzak, jest problematyczne. W takim przypadku alergik nie może zamieszkać w tym pokoju minimum przez miesiąc, biorąc pod uwagę, że pokój będzie w tym czasie kilkukrotnie wysprzątany i wywietrzony.
Miej też na uwadze, że czworonóg czworonogowi nierówny. Niektóre psy są spokojne i przez cały pobyt nie będą sprawiać problemu. Inne, mimo że gość stwierdzi, że zwierzę jest spokojnie, będzie szczekać albo denerwować się w momencie, w którym jego pan/pani wyjdzie, choć na chwilę z pokoju. Zwierzęta mogą też niszczyć przedmioty znajdujące się w pokoju np.: kot będzie drapał obicia mebli, pies po powrocie ze spaceru wytarza się w pościeli lub na białym dywanie.
Zwierzak w hotelu – tak czy nie?
Owszem, minusów pobytu zwierzaka w hotelu jest wiele, jednak nie oznacza to, że hotelarze muszą całkowicie rezygnować z tej opcji. Dodając taką możliwość do oferty hotelu, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii i dokładnie przemyśleć, w jaki sposób logistycznie rozplanować pobyt milusińskich w naszym ośrodku wypoczynkowym.
Po pierwsze, hotelarz musi zwrócić uwagę na lokalizację swojego ośrodka. Czy budynek znajduje się blisko lasu lub parku, by właściciele mogli wyjść na spacer ze swoim pupilem? Czy masz możliwość stworzenia zakątka na terenie swojego hotelu, który będzie przystosowany dla zwierzaków, np.: placu zabaw dla psów?
Jeśli jesteś w stanie zapewnić atrakcje każdemu z Twoich gości, możesz rozważyć możliwość trzymania zwierzaków do oferty Twojego hotelu. Teraz zostaje Ci do rozstrzygnięcia kwestia kwater. Najlepszym rozwiązaniem jest przeznaczenie kilku pokoi, które będą tylko dostępne dla osób z pupilkami. Przykładowo, wyznaczasz 6 pokoi, w których mogą mieszkać właściciele zwierząt z czworonogami. W momencie, w którym masz komplet, po prostu dziękujesz kolejnemu gościowi lub zachęcasz go do odwiedzenia hotelu w innym terminie. W ten sposób możesz optymalnie przystosować pokój dla zwierząt, np. stawiasz na zasłony wykonane z materiałów, które nie przyjmują sierści lub włosów albo wybierasz meble, które nie mają szczelin. Wybierając tego typu rozwiązania, ułatwiasz też obsłudze hotelowej sprzątanie pokoju. Nie zapominaj też o tym, że w ten sposób nie narażasz się na skargi alergika, któremu na nieszczęście trafi się pokój po wizycie gościa z czworonogiem,
Wybierając pokoje, które będą przeznaczone tylko dla gości z milusińskimi, postaraj się, by te pokoje były blisko siebie. Lokatorom tych pokoi nie będzie przeszkadzała obecność zwierzaków za ścianą, co z kolei może być problematyczne dla reszty gości.
Ostatnią kwestią, o której musisz pamiętać, jest przygotowanie regulaminu pobytu zwierząt na terenie hotelu. Jasno określ właścicielom, na jakich zasadach mogą przebywać w ośrodku ich zwierzęta. Zaznacz, że czworonogi muszą być wyposażone w książeczkę szczepień, w przypadku psów muszą być wyprowadzane na smyczy i kagańcu pod opieką właścicieli albo upoważnionej osoby oraz mają kategoryczny zakaz wchodzenia do restauracji lub strefy SPA. Oczywiście, w regulaminie również trzeba zawrzeć informacje o tym, że to właściciele są zobligowani do sprzątania nieczystości po swoich pupilach na terenie lub w otoczeniu hotelu. Warto też wpisać do regulaminu postulat, że pies w hotelu nie może być pozostawiony sam sobie na 30 minut, jeśli wyjście właściciela go denerwuje i przez to zakłóca pobyt innym gościom.
Interesuje Cię oprogramowanie dla hoteli? Sprawdź, jakie funkcje ma CHART i czemu warto postawić na nasz system.